Tuesday, May 4, 2021

なかなか~ない(N4)

 Meaning: not easy to; struggling to; not able to; can’t seem to~

 

How to use

examples

Translation

なかなか

+

Verb negative

カゼがなかなか(なお)らない。

I can't seem to shake of this cold.

 Exercises

Translate the following using ときいた 

1.      This meeting just won't seem to end.

2.      Because I drank coffee a little while ago, I can't seem to fall asleep.

 

Answer 

1.      この会議(かいぎ)はなかなか終わらない(おわらない)

2.      さっきコーヒーを飲んだ(のんだ)せいで、なかなか寝られません(ねられません)

No comments:

Post a Comment

「なくて」VS「ないで」

  V stem+ ないで   V stem+ なくて 1 じょうきょう condition 朝ごはんを食べないで学校へ来ました。 I came to school w...